حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی و بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی/ افتتاح زمین چمن مصنوعی

3725 بازدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، صبح روز یکشنبه 14 آذر 1400، با حضور در دانشگاه شهید بهشتی از برخی از ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشجویی بازدید و زمین چمن مصنوعی و خوابگاه کچوئی را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این بازدید که با حضور دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و هیات همراه از بلوک4 و سالنGame و سالنTRX  خوابگاه پسران، بلوک4 و بلوک7 در دست احداث خوابگاه دختران و موتورخانه و آشپزخانه بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اقدامات صورت گرفته برای تعمیر و بهسازی در خوابگاه‌ها قرار گرفتند. هیات مذکور در ادامه زمین چمن مصنوعی خوابگاه دختران و بخش بازسازی شده خوابگاه کچوئی را افتتاح کردند و با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.

 دکتر گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه این بازدید، با اشاره به کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها در صورت حضوری شدن آموزش گفت: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شده است دانشگاه‌ها در اولین فرصت کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برگزار نمایند برای تحقق این امر باید شرایط مناسب اسکان دانشجویان در خوابگاه فراهم شود؛ براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به نصف تقلیل پیدا کرده است؛ با تمهیدات صورت‌گرفته قریب به 50 درصد دانشجویان در خوابگاه‌های ملکی و مابقی در خوابگاه‌های خودگردان مستقر خواهند شد.

دکتر گنجی، با اشاره به آمار دانشجویان ساکن در خوابگاه گفت: در سطح کشور بالغ بر 202 هزار دانشجوی ساکن در خوابگاه داریم که براساس مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید نیمی از این جمعیت در 920 بلوک خوابگاهی دولتی و بقیه در خوابگاه‌های خودگردان  اسکان یابند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، از افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویی خبر داد و گفت: برای حمایت از دانشجویان میزان  وام ودیعه مسکن به دوبرابر افزایش یافته است، این وام از طریق صندوق رفاه در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد تا برای اختصاص خوابگاه دانشجویان متقاضی هزینه شود.

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه شهید بهشتی 11 خوابگاه با ظرفیت اسکان 5200 نفر دارد که با مصوبه مراجع ذیربط و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، این ظرفیت 50 درصد کاهش یافت؛ در حال برنامه‌ریزی هستم تا با افزایش خوابگاه‌های خودگردان این مسئله را مرتفع نماییم.

ایشان، با تاکید بر تلاش مسئولان دانشگاه برای تعمیر و بهسازی خوابگاه‌های دانشگاه گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش، خوابگاه‌های دانشگاه به صورت اساسی بازسازی شد براین اساس 9 واحد خوابگاه از 11 خوابگاه دانشگاه به صورت زیربنایی تعمیر و بازسازی شده است همچنین رستوران‌ها و آشپزخانه‌های دانشگاه تعمیر شدند و با گسترش فضا، به وسعت این رستوران‌ها افزوده شد تا بتوانیم با بهبود و افزایش سطح کیفی خدمات رفاهی در دوران پسا کرونا به استقبال دانشجویان عزیز برویم.

دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی؛ دکترفارسی، معاون دانشجویی؛ دکتر حاج جباری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان و برخی از مسئولان دانشگاه در این بازدید حضور داشتند.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: