باهدف گسترش همکاری‌‌های آموزشی و پژوهشی؛

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده الهیات و ادیان و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه منعقد شد

8074 بازدید

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهیدبهشتی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه (ابن سینا)، باهدف گسترش همکاری‌‌های آموزشی و پژوهشی منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه همکاری که در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ به امضاء دکتر محمدمهدی باباپور، رئیس دانشکده الهیات و ادیان و دکتر حمید هادوی، رئیس بنیاد مطالعات اسلامی روسیه رسید، طرفین توافق کردند در زمینه‌های ترجمه و نشر انواع آثار علمی، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و درس گفتارها و نیز انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک همکاری نمایند.

«بنیاد مطالعات اسلامی روسیه» فعالیت خود را از سال 2007 آغاز کرده است و همکاری مستمر علمی با موسسات آموزشی-پژوهشی روسی و غیر روس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی داشته و در حال حاضر فعالانه در حال توسعه و تقویت همکاری‌های خود را با مراکز پژوهشی، حمایت از پروژه‌های علمی، انتشار کتاب به طور مشترک، تالیف، ترجمه و انتشار آثار در موضوعات مختلفی همچون تاریخ، فلسفه، هنر، تاریخ تمدن اسلامی، قرآن‌شناسی، ایرانشناسی، حقوق و اقتصاد اسلامی، کتاب کودک و ... است. همچنین همکاری در تولید و چاپ جزوات آموزشی برای دانشجویان در حوزه اسلام شناسی از دیگر فعالیت های علمی بنیاد است.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: