مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی:

سقف تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها افزایش می‌یابد

2519 بازدید

​​​​​​​

 

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، گفت:یکی از بزرگترین سرمایه گذاری در حوزه ارزیابی رواشناختی رانندگان تاکسی های اینترنتی کشور است که میزان سرمایه گذاری با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی به ارزش 10 میلیارد تومان و با مشارکت دانشکده روانشاسی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است.

حسین زربخش‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی،  با بیان اینکه این صندوق خدماتی را به شرکت و تیم‌های نوآور، نوپا و دانش بنیان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: این خدمات به تمام شرکت‌ها و تیم‌ها ارائه می‌شود؛ بنابراین فعالیت صندوق در سه دسته تقسیمبندی شده است که بخش تسهیلات از منابع داخلی و نهاد‌های حمایتی از جمله معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، انواع وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری انجام می‌شود چرا که ما به عنوان بازوی مالی و اعتباری این نهاد‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بخش دوم ارائه ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا است زمانی که به بانک مراجعه می‌کنند برای دریافت ضمانت با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، بنابراین افرادی که این شرکت‌ها و تیم‌ها را راه‌اندازی کردند ضمانت نامه لازم را برای به بانک ندارند به همین خاطر ما از طریق این صندوق برای آن‌ها ضمانت نامه صادر می‌کنیم و اعتبار ضمانت نامه نیز از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. این ضمانت‌نامه برای تمام ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی قابل ارائه است؛ بنابراین ضمانت نامه‌ها به چهاربخش (شرکت در مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار و حسن انجام تعهدات در مواردی خاص پرداخت) ارائه می‌شود.

زربخش‌زاده افزود: بخش سوم فعالیت این صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری طرح‌های نوآور و خطرپذیر است؛ چرا که ما قصد شرکت‌داری نداریم؛ بلکه سرمایه را به تیم‌های کارآفرین تزریق کنیم تا بتوانند طرح مورد نظر را به محصول تبدیل و به بازار عرضه کنند. اگر محصولشان موفق بود حداکثرتا ۵ سال حمایت خواهند شد و بعد از این مدت از این حمایت‌ها خارج می‌شوند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، ادامه داد: همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور دانشگاه شهید بهشتی که در پارک علم و فناوری هستند خدمات مشاوره‌ای و بیمه و مالیات و مارکتینگ را انجام می‌دهیم.

وی، شروع فعالیت این صندوق را از آبان‌ماه ۹۹ عنوان کرد و گفت: همچنین مجوز فعالیت را از ابتدای خرداد سال جاری دریافت کردیم به طوری که از ابتدای خرداد تا کنون ۳ فقره تسهیلات پرداخت کردیم. یک فقره لیزینگ محصول دانش بنیان بوده که از بخش حمایتی معاونت علمی بوده است. همچنین ۵ شتابدهنده زنان کارآفرین را حمایت کردیم. در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر در بخش ارزیابی روانشناختی رانندگان ویژه تاکسی‌های اینترنتی بوده که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری در حوزه رواشناختی کشور است. میزان سرمایه گذاری با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و با مشارکت دانشکده روانشاسی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است و بازار مشتریانش آن‌ها تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ و تپسی) بوده است.

زربخش‌زاده اظهار کرد: با توجه به اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار است که تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از صندوق نوآوری استفاده کنیم. مجموع سرمایه صندوق پژوهش دانشگاه شهید بهشتی حدود ۳۰ میلیارد تومان است و بخش ضمانت نامه تاکنون ۳ میلیارد است و پیش بینی می‌شود که تا پایان خرداد به ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند؛ این درحالیست که تا ۱۲ برابر نیز می‌توانیم ضمانت نامه صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات با دانشگاه شهیدبهشتی قراردادی به ارزش ۳ میلیارد تومانی برای شرکت‌ها داریم. همچنین معاونت علمی و فناوری قراردادی با خط اعتباری ۱۰ میلیارد تومان از شرکت‌ها حمایت می‌کند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: