تحول در آزمايشگاه ها و مراكز پزشكى با دستاورد پارك علم و فناورى دانشگاه شهيد بهشتى

پذیرش، جوابدهی و پرداخت با کیوسک‌های الكترونيك

3926 بازدید

​​​​​​​

مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهکار طب آزما مستقر در پارك علم و فناورى دانشگاه شهيد بهشتى گفت: برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ و نیز به منظور حفظ فاصله گذاری اجتماعی محصولاتی را به مراکز پزشکی ارائه کردیم که حداکثر تماس فیزیکی بین مراجعه کننده و پرسنل ایجاد شود. پذیرش و جوابدهی آنلاین و پرداخت آنلاین و حتی دریافت جواب‌های کلاغذی به صورت کیوسک‌هایی مشابه خودپرداز، با امکان تایپ جواب آزمایش انجام می‌شود.

سالار سیدابراهیمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان راهکار طب آزما، با بیان اینکه فعالیت خود را از سال ۹۶ در حوزه طراحی و تولید سامانه‌های نرم‌افزاری و میان افزاری مدیریت فرایند‌های داخلی و ارتباط با مراکز پزشکی و آزمایشگاهی شروع کردیم، اظهار داشت: از همان ابتدا در پارک علم و فناوری مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی مستقر شدیم. این نرم افزار‌ها در آزمایشگاه‌ها، مطب و درمانگاه‌ها و مجموعه رادیولوژی کاربرد دارند و علاوه براین کار اتوماسیون داخلی و پیاده سازی فرایند‌های این مرکز را بر بستر آی تی را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از خدمات خاص و ویژه این شرکت ارتباط لحظه‌ای با سازمان بیمهگر است که در همین راستای فعالیت‌هایی که توسط دولت و سازمان‌های بیمه گر برای حذف دفترچه کاغذی اتفاق افتاد را ما از طریق این نرم افزار‌ها صفر تا ۱۰۰ استعلام هویت، استحقاق سنجی و دریافت و ثبت نسخه الکترونیک بیمه سلامت و تامین اجتماعی را انجام می‌دهیم؛ ارتباط آنلاین را با سازمان‌های بیمه گر برای این مراکز فراهم می‌کنیم و دیگر نیاز به ردوبدل کردن نامه و کاغذبازی نیست.

مديرعامل اين شركت  مستقر در پارك علم و فناورى دانشگاه شهيد بهشتى ادامه داد: همچنین اتوماسیون کامل فرایند انجام آزمایش را انجام می‌دهیم بدین شکل که دیگر نیاز نیست که پرسنل با دستگاه‌های آزمایشی چیزی را تایپ و تست کنند بلکه کل این اطلاعات در قالب این نرم افزار‌ها طراحی شده است.

وی، تولید نرم افزار آزمایشگاه میان افزار‌های ارتباطی خدمات، طراحی و تولید سامانه‌های نرم‌افزاری و میان افزاری مدیریت فرایند‌های داخلی و ارتباطی مراکز پزشکی و آزمایشگاهی را از عمده محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهکار طب آزما گفت: در راستای بحث بیماری کووید-۱۹ و نیز به منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی محصولاتی را به مراکز ارائه کردیم که حداقل تماس فیزیکی بین مراجعه کننده و پرسنل وجود نداشته باشد. پذیرش و جوابدهی آنلاین و پرداخت آنلاین و حتی دریافت جواب‌های کلاغذی به صورت کیوسک‌هایی مشابه خودپرداز، ولی با امکان تایپ جواب آزمایش انجام می‌شود.

سیدابراهیمی ادامه داد: کیوسک‌های پرداخت الکترونیک کار اطلاع رسانی، پرداخت الکترونیک با پایه (pcpos) حذف باجه صندوق و چاپ آمادگی‌های لازم برای نمونه گیری را به صورت دقیق انجام می‌دهد.

همچنین دلتا چک با هدف شناسائی و پیگیری و کشف خطا‌های رندوم در حوزه نتایج طبیعی و غیر طبیعی صورت می‌گیرد، اختلاف گسترده بین نتایج فعلی و قبلی بیمار در صورتی که با درمان یا تغییرات بالینی خاص همراه نباشد نیاز به مشاوره ودر صورت نیاز تکرار نمونه‌گیری دارد.

وی افزود: برنامه آزمایشکاه راهکار، با قابلیت شناسایی هوشمند جواب‌هایی که دلتا چک آن‌ها fail می‌شود، سهم به سزایی در اتوماسیون فرایند آزاد سازی با اطمینان جواب دارد. این امکان در ورژن‌های جدید برنامه آزمایشگاه اضافه شده و یک قدمی در راستای قابلیت امضای اتوماتیک جواب‌ها توسط برنامه آزمایشگاه است.

سیدابراهیمی تصریح کرد: همچنین بحث تجمیع نتایج آزمایش کووید-۱۹ است که هم اکنون به آزمایشگاه‌های متعدد در کشور طبق قرارداد با وزارت بهداشت خدماتی را ارائه می‌دهیم. همه آزمایشگاه‌های تازه تاسیس که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی را تجهیز کردیم بدین صورت که زمانی که جواب آزمایش آماده شده به صورت مستقیم به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شود و این باعث می‌شود که کار‌های زیادی از قبیل ارسال با ایکسل یا ایمیل کنار گذاشته شود. این نرم‌افزار‌ها قابلیت هاو خدمات جدیدی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه اصلی ما در راستای همراهی با سیاست‌های دولت در جهت حذف نسخ کاغذی است که به صورت اتوماسیون انجام شود به همین منظور سرویس‌ها و وب‌سرویس‌هایی را طراحی کردیم که به صورت کامل با سازمان‌های بیمه‌گر در ارتباط باشند. پروسه نسخه الکترونیکی را پیاده سازی کردیم و در حال گسترش آن هستیم و هم اکنون حدود ۱۰ نفر در این شرکت دانش بنیان مشغول به کار هستند​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: