در بوت کمپ پرورش سفیران نوآفرینی آموزشی محقق می شود:

آموزش با طعم نوآوری

3968 بازدید

 

بوت کمپ پرورش سفیران نوآفرینی آموزشی، ویژه دانشجویان و دانش آموختگان رشته علوم تربیتی و تمامی معلمان، مدیران و کادر آموزشی سراسر کشور، در پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی با همراهی مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی و بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی برگزار می شود.

به گفته دکترفرنوش اعلامی، رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی؛ یکی از مهم‌ترین مزایای این بوتکمپ، ایجاد نگاه نوآورانه برای حل مسائل آموزشی است و این که سفیران از هر محدودیت و تهدیدی برای خلق ارزش در مدرسه استفاده نمایند. از طرفی نفرات برگزیده در بوتکمپ به مدارس و موسسات آموزشی ثبت نام شده، معرفی می گردند تا ضمن بستن قراردادی، از دانش سفیران در حوزه نوآوری و کارآفرینی آموزشی بهره مند گردند. همچنین علاوه بر دریافت گواهی، از تسهیلاتی که توسط پارک علم و فناوری و بنیاد توسعه خوارزمی مانند ارائه خدمات منتورینگ تخصصی به سفیران، تخصیص صفحه مجازی اختصاصی به هریک از سفیران  و بهره گیری از ظرفیت دانشی سفیران به عنوان منتورهای پلتفرم نوآوری و شتابدهی اینکیوب، بهره مند خواهند شد. مدارس نیز از مزایایی چون مشارکت در دوره های آموزشی، اجرایی، شبکه سازی و توانمندسازی بهره مند خواهند شد. همچنین در پایان دوره سفیران خود را انتخاب و طی قراردادی از دانش آن ها در مدرسه بهره خواهندبرد. به این مدارس "گواهی در مسیر نوآوری" اعطا می شود.

اعلامی، هدف اصلی از برگزاری بوتکمپ را این چنین تشبیه کرد: باغبانی در مناطق حاشیه نشین سیب می کاشت تا روزی غذای حاشیه نشینان را تأمین کند. از این رویکرد به نام دانه سیب در ادبیات کارآفرینی آموزشی استفاده می شود. بوتکمپ نوآفرینی آموزشی نیز به دنبال تربیت سفیران کارآفرینی برای مدارس است تا آن ها را با نوآوری و کارآفرینی مدرسه ای آشنا نماید و شاهد تغییرات مثبت از خودِ مدارس باشیم.

وی، افزود: دانش آموختگان و دانشجویان رشته های علوم تربیتی، دانشجومعلمان و همه افرادی که از خانواده مدرسه هستند، می توانند متقاضیان شرکت در این بوتکمپ باشند. دیگر شرکت کنندگان ما مدارسی هستند که به دنبال بهره گیری از دانش نوآوری در مدارس خود هستند.

رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، درخصوص چگونگی شرکت در بوتکمپ گفت: متقاضیان در سامانه ثبت نام نموده و بعد از مصاحبه و داشتن شرایط مورد نیاز از جمله دانش پداگوژیکی، علاقه مندی و دغدغه مندی در حوزه آموزش و ارزش آفرینی، ثبت نام خود را قطعی و از تیر 1400 به مدت 55 ساعت مباحث نظری و پروژه، یادگیری خود را آغاز می کنند. از طرفی مدارس علاقه مند به بهره گیری از خدمات نوآفرینی آموزشی نیز در سامانه ثبت نام می نمایند.

اعلامی، در پاسخ با این سئوال که سفیران چه کمکی به مدارس می کنند اعلام کرد: سفیران، وظیفه نشر دانش نوآوری در مدارس هدف را برعهده می گیرند از جمله ارائه آموزش های خلاقیت-نوآوری به دانش آموزان، کادر آموزشی مدارس و همچنین اولیا و بازطراحی خلاقانه-نوآورانه سازوکارهای آموزشی-اجرایی مدارس و کمک به آن ها در راستای ایده پردازی، ارزیابی ایده، شبکه سازی و تجاری سازی ایده های کسب و کاری. نفرات برگزیده در بوتکمپ، به مدارس و موسسات آموزشی ثبت نام شده، معرفی می گردند. همچنین علاوه بر دریافت گواهی، از تسهیلاتی که توسط پارک علم و فناوری و بنیاد توسعه خوارزمی عنوان شده است، بهره مند خواهند شد.

رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، درخصوص موضوعاتی که در این بوتکمپ بحث می شود نیز گفت: دراین بوتکمپ مبانی اولیه کارآفرینی آموزشی، اکوسیستم آموزش، ایده های آموزشی و محصولات و خدمات نوآور در مدارس، طراحی بوم مدل کسب و کار،  تإمین مالی، تیم سازی، مدیریت تیم و ارائه خلاق مورد بحث قرار می گیرد. در نهایت این بوتکمپ با ارائه پروژه کسب و کار آموزشی به مدیران مدارس و موسسات آموزشی به پایان خواهد رسید.

                                                                                                                               

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: